28 Aralık 2014 Pazar

erdal beye ağıt



Gökte yıldız vardı gece
Memur dedi bana çiçek
ondan kalan tek hatıra

İrem ağlar emre ağlar
Eş dost ağlar duyan ağlar
Serviste bir bayan ağlar

Bir şeyler götüremedin
Her şey zamanda kaldı
Hele bak ne görüyorsun
Mavi gök kara toprak

Didikliyor yontuyor bil
Baş ucunda bir karınca
Sen mezarda eller evde
Uzanıyor yorganınca

Söyle nasıl nerde eskiler
Hani amca hani dede

Bu böyledir giden gelen
Kimi çalar kimi söyler
Hadi şimdi söyle bana

Kinler haset ve intikam
Nerde mal nerde mülk
Hani şöhret nerde makam
De ne zaman geleceksin

Ötelerden haber var mı
Kabir azabı zor mu
Ne diyor bak yaşlı annen
Yaptıkların örtü olsun
Yorganını ört te uyu

Sevmediğin adamların
Sana rahmet okuyor
Mezarına gidip her gün

Bre şair iyi dedin
Sana sağlık diline de

Ali Kemal Nacaroğlu

--------------------

Bu şiirin hikayesi:


ERDAL BEY ÖLDÜ. ÖLMESE İYİ (Mİ) OLURDU YA, ÖLDÜ İŞTE. ÖLMESİ GEREKİYORDU Kİ, O DA HER FANİ GİBİ ÖLDÜ İŞTE. O, ÖLDÜĞÜNDE GÖKTE YILDIZ VARDI. GECE DURAMAMIŞ. BİR TERLEMEDİR BAŞLAMIŞ. SIKINTI ALMIŞ YÜRÜMÜŞ. BANYOYA ATMIŞ KENDİNİ. SONRA UYUMUŞ. GECENİN BİR VAKTİNDE SIKINTI YENİDEN BAŞLAMIŞ. BOĞUCU BİR SIKINTI. YENİDEN BANYO. RAHATLADIM DERKEN AZRAİL... ALLAH RAHMET ETSİN AMA MEMURU BENİMLE TARTIŞIRKEN YANİ ÇİÇEK İSTERKEN OLDU HERŞEY (YANİ, BAYAN MEMURU ÇİÇEK İSTERKEN, ÇİÇEK TELAŞINDAYKEN OLDU HERŞEY. ADEM GELMEDEN DAHA.) ÖLÜM HABERİ GELDİ. MEMURU ÜZGÜN. KANAT GERDİĞİ MERURLARI DEĞİL. BEN ÜZGÜN, İSMAİL ÜZGÜN. ELLİ KÜSUR SENE VE ÇALIŞMAYLA, ÇABALAMAYLA GEÇEN YILLAR. YAS YERİNE GİDENLER VARDI. AYŞEGÜL'Ü DE GÖNDERDİM. DİYOR Kİ AYŞEGÜL: BAŞKA BİR YAS TUTUŞ ŞEKLİ. GÖRMEDİĞİM YAS TUTUŞU BURADA GÖRÜYORUM. EŞ, EVLAT VE KARDEŞLERDE ÜZÜNTÜ EMARESİ YOK. AMA ANNE ÜZGÜN. 
SEVMEDİĞİ ADAMLAARI (MEMURLARA RAHMET OKUDU ONA.) DEFALARCA MEZARINA GİTTİLER DE RAHMET OKUDULAR. SEVDİKLERİ DEĞİL.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder